..:) - Reisverslag uit Văleni, Moldavië van Moldavie2015 - WaarBenJij.nu ..:) - Reisverslag uit Văleni, Moldavië van Moldavie2015 - WaarBenJij.nu

..:)

Door: danielle

20 Juli 2015 | Moldavië, Văleni

Hallo Lezers,

De planning was om eerder een blog te plaatsen, maar we beginnen erg te wennen aan de cultuur in Moldavie dus zijn we wat laat met alles.

Zaterdag zijn we naar Chisinau geweest, de hoofdstad van Moldavie. We gingen met de bus, maar de heenreis was minstens 4 uur, de terugreis iets langer. We hebben een kerk bekeken, toevallig werd daar net een kindje gedoopt wat bijzonder was te zien. Uiteraard wat anders dan meesten van ons zijn gewend, ook omdat het een katholieke kerk was.
We zijn ook naar de grote markt geweest die elke zaterdag gehouden word. Het was erg leuk om dit te zien, de markt was ontzettend groot, haas te vergelijken met het dorpje waar ik in woon (Oosterland :P ).
Verder zijn we nog in het park geweest en hebben daar kunnen genieten van de rust en het weer, hoewel het die dag wel zeker 38 graden was.

Zondag zijn we naar het zwembad geweest, heerlijk om ergens te zwemmen zonder waterslangen of otters. We hebben heerlijk uit kunnen rusten en zijn klaar voor de nieuwe week die vandaag begint met het kinderkamp.
5 dagen lang gaan we een kinderkamp leiden. De communicatie tussen de bewoners hier is wat moeilijk. Met de tolk gaat over het algemeen goed maar zijn er soms nog wat onduidelijkheden. Daarom moeten we onze nederlandse gedrag af en toe wat aan de kant zetten en alles over ons heen laten komen.

We hopen wat sneller als de laatste keer weer wat te posten!
Leuk dat onze verhalen worden gelezen en er berichtjes worden gestuurd, bedankt!! (Muzu mesk!)

Moldavische groetjes,

• 20 Juli 2015 - 13:12

Lijda:

Hallo harde werkers in Moldavië ! Leuk om weer een berichtje te kunnen lezen op jullie blog. De tweede week alweer. Fijn dat jullie even konden ontspannen en zwemmen, zeker met die hitte !
    Succes met het kinderkamp. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan, maar het gaat vast lukken. En communiceren met handen en voeten is ook een uitdaging ! Veel plezier !!