Ons eerste berichtje! - Reisverslag uit Oosterland, Nederland van Moldavie2015 - WaarBenJij.nu Ons eerste berichtje! - Reisverslag uit Oosterland, Nederland van Moldavie2015 - WaarBenJij.nu

Ons eerste berichtje!

Door: Daniëlle

10 Juli 2015 | Nederland, Oosterland

Hallo lezers !
Leuk dat jullie onze blog de aankomende 2 weken tijdens onze werkvakantie in Moldavië willen volgen. Het doet een mens goed te weten dat er gedacht word aan je terwijl je ver weg bent van je thuis.

In het kort een kleine introductie over hoe en wat m.b.t. onze reis:
Wij (Merijn, Christel, Ruud, Menke, Niek, Cock, Bernard, Stef en Daniëlle) gaan vanuit de organisatie Livingstone 2 weken naar Moldavië om daar vrijwilligerswerk te doen. De eerste week gaan we een sportveld aanleggen voor het Daycarecentre in Valeni. De tweede week zullen we een kinderkamp gaan leiden.

Over een kleine 10 uur hopen wij met z'n allen in het vliegtuig te zitten. Voor sommige is het de tweede keer dat ze naar Moldavië gaan maar voor de meesten toch een hele nieuwe ervaring. Als reisleiderassistent mag ik zeggen dat er genoeg enthousiasme is om er een leuke reis van te breien. (een pluimpje voor Ruud die zelfs een sponsorloop heeft gedaan om geld op te halen).

Morgenavond rond 18:00 uur ongeveer hopen we aan te komen in Valeni. We zullen om de dag een nieuw reisverslag plaatsten, als deze mogelijkheid er is qua pc enz. De planning is dus dat we morgenavond een eerste verslag zullen plaatsten, gebeurd dit niet, maak je niet druk want waarschijnlijk hebben we dan geen mogelijkheid om dit te doen en zullen we het zonodig zondag doen.

Laat een berichtje achter, complimentje, bemoediging, pluimpje of iets anders wat we leuk zullen vinden :) Dat zal absoluut op prijs worden gesteld!

Fijn weekend!

Cu sinceritate!!!! , vriendelijke groet

• 11 Juli 2015 - 08:19

Cora Boele (moeder Van Bernard):

Lieve jongelui, ik wens jullie een veilige KLM-vlucht en een voorspoedige busreis naar Valeni !

• 11 Juli 2015 - 10:26

Annelies:

Een man liep eens langs een strand dat vol lag met honderden aangespoelde zeesterren. Hij zag een jongetje zeesterren 1 voor 1 terug de zee in gooien. De man liep op het jongetje af en vroeg: "Waar ben je mee bezig?" "Op het strand kunnen ze niet leven door de zon. Ik gooi ze terug in zee op dat ze blijven leven," antwoordde de jongen. "Dat heeft geen enkele zin. Voor elke zeester die jij terug gooit, spoelen er weer tien aan. Je kunt ze nooit allemaal redden. En behalve dit strand zijn er nog duizenden andere stranden waar ze aanspoelen. Het maakt geen verschil," zei de man. Het jongetje keek om naar de meneer, pakte nog een zeester op en antwoordde: "Voor de wereld maakt het misschien geen verschil, meneer. Maar voor deze ene is het verschil levensgroot!"

Heel veel succes, plezier en bijzondere momenten toegewenst. Jullie zullen geconfronteerd worden met het feit dat jullie niet alle narigheid daar in het land, niet eens in 1 dorp, kunnen verhelpen daar, en dat kan moeilijk zijn. Maar weet daarom dat je voor 1 iemand een levensgroot verschil kan maken!

• 11 Juli 2015 - 12:52

Gerry :

Geniet er ook van.jullie hebben er lang naar toegeleefd!

• 11 Juli 2015 - 13:14

Willeke:

Geniet ervan en heel veel succes op deze reis!

• 11 Juli 2015 - 18:44

Hannie:

Veel succes met alles wat jullie gaan doen

• 11 Juli 2015 - 19:31

Lijda:

Na een lange reis en veel voorbereiding bijna op de plaats van bestemming : succes gewenst daar ! het wordt vast een mooi avontuur.

• 12 Juli 2015 - 09:19

Harmen :

Lief Moldaviëteam

Heel veel succes en ook plezier in de komende weken. Hoop mooie verhalen te mogen lezen op dit blog.

• 12 Juli 2015 - 13:51

Jan Roos :

Beste Moldavië gangers,

Wat een reis hebben jullie achter de rug. Pffffffff, hopelijk kunnen jullie vandaag wat uitrusten zodat jullie morgen fris aan de slag kunnen met het mooie werk dat jullie daar gaan verrichten.
    Heel veel succes en plezier toegewenst

Anita en Jan

• 19 Juli 2015 - 22:09

Cora (moeder Van Daniëlle}:

Fijn iets te lezen van je, Daniëlle. Nu hebben wij enig idee wat jullie allemaal hopen te doen. Een fijne en goede tijd met zijn allen. Liefs van ons.